Fenomeni… Sve ih više ima, a objašnjenja za njih nema. Danas na meniju ASMR fenomen.

 Autonomous sensory meridian response poznatiji još i kao head orgasam ili braingasm fenomen je pri kojem telo reaguje na vizuelne ili audio stimulanse izazvane sadržajem video klipova, što dovodi do kombinacije prijatnog osećaja, trnaca na koži koji počinju od glave spuštajući se niz vrat, kičmu pružajući potpunu relaksaciju i osećaj uspavljivanja.

Video klipovi su dakle ključna stvar ASMR-a i oni mogu sadržati najrazličitije zvuke poput šapata, zveckanja, cvrčanja, grebanja, gužvanja papira ili lagane pokrete ruku dok se nanosi šminka, crta, masira…

Istraživanja pokazuju da je veliki broj ljudi otkrilo ASMR sasvim slučajno još u detinjstvu, ali i da se dešava da ga spoznamo tek kad odrastemo. Razlog može biti da još uvek niste pronašli vaš lični okidač, ali i da mu jednostavno niste podložni.

Okidači. Razlikuju se od osobe do osobe, neko je podložniji zvuku, a neko pokretu.

Što se mene tiče, ASMR sam otkrila nedavno, slučajno. Znate kada želite da kliknete na jedan video ali vam kompjuter zablokira i onda se desi da ste ustvari kliknuli na onaj drugi video i onda se još i iznervirate eto upravo tako sam saznala za ASMR. Taj video prikazivao je prelaženje štapom po zrnima kafe, bilo mi je interesantno jer obožavam kafu u zrnu još odmalena dok je čika Miša imao radnju ispod naše zgrade u kojoj se mlela kafa, možda ako bi uz taj video mogao da se ispusti i neki miris to bi bio moj okidač 🙂 Detaljnije sam krenula da istražujem ASMR i na wikipediji sam pronašla svoj okidač. Možda će zvučati čudno ali radi se o cvrčanju gaziranog soka. Posebno volim momenat kada je u čaši led dok se sipa gazirani sok, to mi je najdraži “cvrčuk”. Nemam određene dane za ASMR, obično pustim kada se osećam jako umorno jer zaista pruža neverovatnu relaksaciju. Savetujem svima da probaju, nešto ovako zanimljivo, čudno i novo bi trebalo isprobati, pogotovo ako imate problema sa spavanjem ili ste često neraspoloženi. Dva psihologa sa Swansea University (UK), Nick Davis i Emma Barratt 2015.godine intervjuisali su skoro 500 ljudi postavljajući im pitanja za njihova iskustva i okidače i tako su došli do podatka da je čak 80% reklo da je ASMR imao pozitivan efekat na njihovo raspoloženje.

Kako idalje ne postoji objašnjenje šta se to dogodi u našim telima da ovako reaguje, ASMR ostaje misterija …

A ovde možete pogledati neke od ASMR klipova koje sam izdvojila :

 

 

 

 

Tekst priredila: Katarina Pinterović

 

Leave a Reply

